لَمَحات

دمی پیدا و دیگر دم نهان است

آخرین نظرات

  • ۲۱ مهر ۹۶، ۱۴:۴۳ - اشک مهتاب
    :)

سنگِ سیاه

شنبه, ۵ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۰۹:۵۳ ب.ظ

سنگِ سیاه

 

تاجِ تیز

سرِ دیروز را زخم کرده

خون می رود

 

تیغِ کند

رگِ فردا را زده

خون می آید

 

تمامِ خون های رفته و نیامده

در سنگِ سیاهِ بی شکلِ من جمع اند

و من

از امروز

از این سیاهِ بی شکل

می خورم

 

در دیروز و فردا پیچیده صدای پیرم

اما دیگر من از امروز سیرم

و از این

سیر نمی شوم

 

5 اردیبهشت 1394


دکلمه در نوشتن بر سنگ: سنگ سیاه [دکلمه]


۹۴/۰۲/۰۵
محمدحسین توفیق‌زاده

سروده ها

نظرات  (۶)

خیلی از این متن خوشم اومد جالب بود بدام خصوصا اون قسمتش که اما من دیگر از امروز سیرم و از این سیر نمیشوم...
پاسخ:
متشکر/م
میگم من یه سوال فلسفی بپرسم؟
این دکلمه هارو چطور می سازی؟
با چه نرم افزاری؟
چطور آهنگو رو دکلمه میزاری؟
صدای آهنگو چجوری تنظیم میکنی؟
و اینا...
متشکر
پاسخ:
سلام. فلسفۀ نیچه رُ بخون متوجه میشی. کامل توضیح داده. توی کتاب "غروبِ بت ها".
جدی
پاسخ:
نرم افزارهای صدا بسیاره.
من با cool edit pro 2.0 کار می کنم که یه نرم افزارِ فسیلیه.
هر نرم افزارِ مربوط به صدا و مونتاژِ صدا این امکاناتُ داره. بریدن. وصل کردن. میکس ...
حالا یه سوال کامپیوتری...
گفتی نیچه
برای آشنایی با فلسفه نیچه سیر خاصی رو برای مطالعه کتاباش باید رعایت کرد؟
قبل چنین گفت چیز خاصی باید خواند؟
پاسخ:
قطعاً. یه هو نباید رفت سراغِ اصلِ کار. من که جرأتشُ ندارم.
شروع کردن از ابتدا بهتره. البته حوصله می خواد.
اگر می خوای چیزی بخونی که خونده باشی فقط، مثلِ بسیاران، همون چنین گفت زرتشتُ بخون؛ هیچی ازش نفهم و فقط نقلِ قول ازش جمع کن.
خوندنِ هرچیزی باید سیر داشته باشه.
بعضیا پیشنهاد می کنن اول "دربارۀ" نیچه بخونی. کتابایی که نوشته شده و ترجمه شده. من اینُ پیشنهاد نمی کنم. اول باید متنِ اصلیُ خوند بعد رفت سراغِ نقد و تحلیل. البته این شیوه برای "آشنایی با" خوبه. آشنا می شی با کلیاتِ کارش. اما اصل نیست و به اصل وصل نیست.
توالیِ آثارِ نیچه رُ توی مقدمۀ کتابهاش پیدا می کنی. فکر کنم اولین کتابش "زایشِ تراژدی" باشه. بعدشم "تأملاتِ نابهنگام".
مرسی ممنون
آره به قول خود نیچه نمیخوام از سرسری خوانان باشم
پس بهترین کار خوندن بر اساس تاریخ نگارش کتاباس؟
پاسخ:
بله.
ممنون بابت راهنمایی چون واقعا قصد داشتم یهویی چنین گفت رو بخونم زیر جمله های قشنگش خط بکشم!!!
پاسخ:
:|

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی