لَمَحات

دمی پیدا و دیگر دم نهان است

آخرین نظرات

  • ۲۱ مهر ۹۶، ۱۴:۴۳ - اشک مهتاب
    :)

عروج خاک

يكشنبه, ۲۰ بهمن ۱۳۹۲، ۰۹:۳۴ ب.ظ

نخل ها را که می نگرم

و بوسه هایی را که گَرده ها

از این دار

به آن دار

می رسانند،

به گفتن می رسم

به لب

به لب های رسیده

به رسیده هایی که دستِ خاکِ تفته

از سرِ دار

می چیند

آری

دست خاک نیز

عروج می کند.

 

20 بهمن ماه 1392

۹۲/۱۱/۲۰
محمدحسین توفیق‌زاده

سروده ها

نظرات  (۳)

سلام.
اولش حس کردم شعرات عوض شده!
با دیدن اون تقسیم بندی "سروده های پیش ازین" و"بسیار پیش ازین" و "بسیار بسیار پیش ازین"
 مطمئن شدم.
(تخصصی تو این زمینه ندارم که بتونم واضح تر توضیح بدم.)
پاسخ:
حتماً عوض شده. نمی دونم این تغییر چقدر توی اون تقسیم بندی هم حضور داره ولی حتماً عوض شده. مگه من همون آدم پیش از این هستم که شعرم همون باشه؟
جواب: نه!
سرعتش(سرعت تغییر) تو تقسیم بندیت مشخصه.
سوال:حتما باید آدم قبلی باشی تا مثل قبل بگی و بنویسی؟
جواب:نه!
سوال:اصلا میشه مثل قبل بود؟
جواب:نه!
اینا جوابای من بود.جواب تو به این دوتا سوال چیه؟
پاسخ:
جواب هر دو: نه!
امروز داشتم به این فکر می کردم که آدم ها سلیقه ها هستن. ینی آدم ها بر اساسِ سلیقه ها با هم دوست می شن. با هم می جنگن.
سلیقه که فرق کنه، آدم هم فرق می کنه.
البته آدم هایی هم هستن که هنوز سلیقه شون رو پیدا نکردن. مثل من. هنوز فیلم شاهکارم رو پیدا نکردم. ولی داستان رو چرا. شعر رو هم نه.
بنظرم آدم ها،بینش ها هستن.اندیشه ها.و بقیه ش حرفای خودت( ینی آدم ها بر اساسِ بینش ها شون با هم دوست می شن. با هم می جنگن.
سلیقه که فرق کنه، آدم هم فرق می کنه.
البته آدم هایی هم هستن که هنوز بینش  شون رو پیدا نکردن و...)
من فقط موسیقی شاهکارمو پیدا کردم.ولی به موسیقی اعتباری نیست...
پاسخ:
حسودی می کنم به اون هایی که شاهکارهاشون رو پیدا کردن.
خوش به حالت.

موافقم. بینش کلمۀ خوشگل تریه.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی