لَمَحات

دمی پیدا و دیگر دم نهان است

آخرین نظرات

  • ۲۱ مهر ۹۶، ۱۴:۴۳ - اشک مهتاب
    :)

حِرمان [اندیشه]

پنجشنبه, ۲۲ مهر ۱۳۹۵، ۰۸:۵۸ ب.ظ


پدران و مادرانِ ما به ما یاد نداده‌اند چگونه عشق بورزیم؛ حتی عشق‌ورزیدن را ندیده‌ایم.

اما این تنها یک سوی قصه است.

سوی دیگر این است که ما از یکدیگر بسیار می‌ترسیم.

پس به جای تمرینِ عشق‌ورزیدن در مرابطه، برای یادگرفتن‌اش به سراغِ منابعِ ناقصِ دیگر می‌رویم؛

از همه ناقص‌تر، هنر.

این می‌شود که یا در رابطه‌هایمان عشق نمی‌ورزیم،

یا از ترس، نابودش می‌کنیم.

 

21 مهر 1395

۹۵/۰۷/۲۲
محمدحسین توفیق‌زاده

اندیشه

زندگی

عشق

فلسفه‌بافی

مرابطه

هنر

نظرات  (۵)

۲۲ مهر ۹۵ ، ۲۳:۲۲ ا.پ. اَبرام
ترس از چی؟
پاسخ:
ترسِ ساده.
از نداره.
شاید از اسارت. شاید از پذیرشِ مسئولیتِ دلِ دیگری.
درسته. ولی توی این یک مورد من حق رو به قدیمی ها میدم. کشف رابطه برحسب بدعت خیلی بهتر از کشف رابطه برحسب عادته.

در ضمن کار ضروریت دارم.
پاسخ:
نفهمیدم چی گفتی.
هنر کشف کردنیه. رسیدن به حسه. 
اینهمه شهد و شکر کز سخنم میریزد/ اجر صبری ست کزان شاخ نباتم دادند

زندگی هم غیر هنر نیست و هنر غیر زندگی. به قول گلستان واقعیت و سایه ش. اگر یک عادت اجدادی بود اون که اینقدر رو این کار رو بکنیم دیگه این جنس حس وجود نداشت. ربات میبودیم. ابراز احساس تمام وجودش به اینه که ابداعی باشه. از درون تو باشه. به شکل تو باشه. 

همچنان کار واجب دارم.
پاسخ:
همم.

آره. راست میگی. هنر هیچ ربطی به زندگی نداره.
فکر میکنم دقیقا برعکسشو گفتم. :| مهم نیست... . 
۲۵ مهر ۹۵ ، ۲۳:۱۸ خود گردان
اینهمه گره، چه میشه کرد؟ باید همه شونُ یکی یکی باز کرد.
اَه از این تصویر: یه عالمه رشته ی مو و یه رشته پشمک،با هم توی دهنت، یا تفش کن یا یکی یکی جداشون کن!
(شاید پشمکه تو این مدت توی دهنت آب بشه البته،شیرینیشُ وقتی که خودش آب شده، وقتی داری سعی میکنی وسط اون همه مو پیداش کنی!تصور کن، و از تعابیر من لذت ببر)
حالا با هنر یا بی هنر! چرا همه فکر می کنن هنر یه چیز منفعل ـه؟ به خودت نگاه کن!
پاسخ:
منفعل نیست. فقط ناقص و نامربوط ـه.

به خودم نگاه کنم؟ برای چی؟

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی